‘Wat een geweldig zicht krijg je op je toekomst in het evangelie naar Paulus!’

Heel bijzonder. Steeds weer ontdek je dat dat je echt vreugde in je hart geeft. Hij zal
vervullen wat Hij beloofde, óók als het gaat om de hemelse toekomst en bediening
van het lichaam van Christus. Heerlijk, hoe we ons daarin kunnen verheugen. En
al wat op ons af komt: we hebben de verzekering, dat God alle dingen doet samen-
werken tot het goede, naar Zijn plan. Dat is nu al het zekere weten van hen die naar
Zijn voornemen geroepenen zijn.

‘Zo kun je als gelovige in het leven van alledag staan en blijven staan.’

Door die verwachting heb je kracht om verder te kunnen. Dag aan dag. In jonge ja-
ren heb je misschien het idee de wereld aan te kunnen, maar als je wat verder komt,
ontdek je hoe langer hoe meer dat God het is, die alles geeft en ook moet geven, want
uit jezelf lukt het allemaal niet. Je eigen energie raakt op en je merkt, dat je extra
kracht nodig hebt. Als je leeft door de geest van God geleid, heb je wel vermogens om
de dingen van het leven, ook de heel moeilijke, aan te kunnen. Het is een bijzondere
troost en bemoediging, steeds weer, te beseffen dat God draagt en je niet aan je lot
overlaat.

‘Abraham en Sarah leefden ook door geloof in de beloften van God.’

En dat voorbeeld volgen wij na, zeker als wij gaan ontdekken dat alles genade van
God is, het feit dat je dagelijks kracht hebt om op te staan is genade van God. Het
feit, dat je dagelijks zoveel ademhalingen kunt doen als nodig is, is genade van God,
dat je Hem mag kennen: het is genade van God. Heerlijke waarheden van het evan-
gelie: als we ze in ons hart hebben, dan is dat genade van God. Alles komt van Hem!

‘Het is eigenlijk genade, dat wij genade hebben ontvangen en er iets van mogen ver-
staan, begrijpen met ons hart.’

Straks, als we bij Heer zijn, boven, zullen we erkennen, dat Hij alles bewerkte. Dat
het louter en alleen Zijn genade is, dat wij zijn waar wij nu zijn en dat wij dan bij Hem
zijn. Overal licht, totaal geen duisternis meer te bekennen, ons hart wordt nu al ver-
licht door de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Christus Jezus.
Wat een enorm voorrecht hebben wij in genade mogen ontvangen! Hem zij dank!